kassiiie

Direktlänk till inlägg 21 juli 2014

Att falla men att ta tag i bergkanten igen och KÄMPA sig upp är STYRKA , OCH EN VILJA ATT INTE GE UPP....

Av kajsaosterman - 21 juli 2014 20:26

 


När bägaren kokar över för mig då kokar den över och sen rinner allt och skapar en flod som sedan samlas igen på nytt för att 2 - 3 månader senare  koka över igen... 


Jag kämpar hela tiden med denna jävla vikt jag går med, och det känns som jag inte kommer någon stanns! Det står helt stilla! jag springer, ja lyfter skrot , ja går på gym! jag gör för fan allt jag äter nyttigt jag kämpar! 


När folk säger till mig att "så fin du blivit" eller "vad smal du blvit"  "åh vad snygg du är"

I mitt huvud är det ett skämt..  det finns inte att någon kan tycka ja är het för i mitt huvud är jag inte ens nära att kunna kallas fin , snygg eller het i andras ögon.. 


  


Jag föll för en stund sen... Jag grät, låg i sängen och kände hur tårarna föll... visste varken in eller ut.... 

skrev av mig... här... för ni ska veta att det inte är en alltid en dans på rosor att ALLTID kämpa. 

DET är inte ALLTID roligt! 


Men efter jag laddat på batteriet, fått ur mig alla negativa ,orimliga tankar som ni har ett kanon bra exempel på här uppe.. (ovanför denna text) 


Då är det bara att komma upp för den där jävla bergväggen! GE SIG FAN PÅ DET!

Fortsätta kämpa! ge nya krafter och försöka se det posetiva FÖR UPP SKA JAG!

Upp i sadeln igen efter att du rammlat av din häst samma sak gäller mig o min vikt! upp igen och visa alla jälva idioter som påstår jag inte kan....eller kommer bli het,snygg och nå den perfektionen som jag är nöjd med.. 


Jag har hittat min kämpar glöd.. De är mig själv... 

Folk säger dom känner mig.att ni vet var ni har mig. Men ja vet inte om ni verkligen gör/har det.. 

För det är bara ett få tal som verkligen har lärt känna mig för den jag är..

 

Ett tips till dig som kämpar med något du vill uppnå..

Någon gång på vägen faller du ner i ett svarthål,ett stup eller vad som! Du blir arg,ledsen ,förkrossad ect ect!

Men du har inte förlorat en! DU KAN OM DU VILL TA  DIG UPP IGEN! 


KÄMPA tills du klarar det, och ge dig själv och dom som inte trodde på dig en klapp på axeln o säg

jag kan, ja är unik, jag är jag och JAG KLARADE DET. 



 

Va dig själv... Du är då som starkast...


Start 125 kg
Nu 87 kg
Mål 65 - 70 kg


(fastare kropp)


Kick it and fix it!!!! 


XooOOxOoOo

//K



 
 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

21 juli 2014 21:26

Jag själv varit sån innan min magsäck-op.Har aldrig ångra mig att jag gjorde den.
Hallå!

Jag är en kvinna, mamma, fru på 43. Sysselsättning genom kommuns psykatrin.
Jag är intresserad av promenera, träna, vara med hundarna, shoppa, mode, resa, fika på stan, bio, djur, inredning, djur och natur m.m
Jag söker efter seriösa, ärliga vänner .
Jag är en snäll, omtänksam, glad ,öppen, positiv person som längtar efter vänner att hitta på saker i hop med tex fika på stan gå ut och ta ett glas och vin ihop med eller nåt annat trevligt. Hör gärna av er till mig.
Tips på hur man på bästa sätt sprider sin blogg? Jag vill ha tips på hur man sprider sin blogg! Hur gör ni för att folka ska hitta till er? Några smarta knet och tips?
Lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att minska tabun m.m Jag fick min aspergers diagnos vid vuxen ålder och bloggar nu öppen hjärtat om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund. Tillläggs handikapp: Autism, utvecklingstörning m.m
Denna blogg handlar om att leva med flera diagnoser samtidigt, och kämpa för att få rätt vård. Samtidigt som man lever ett vanligt liv, pussla mycket med våra hundar och försöker få bort den negativa attityden kring psykisk ohälsa.
Detta är en blogg om att inte alltid fungera som samhället begär.
Jag har en blogg där jag skriver om diagnoser, psykisk ohälsa och vill lyfta fram min blogg eftersom målet med den är att skapa en gemenskap, öka kunskapen och minska tabun.
Min blogg är lättläst eftersom jag själv har uppmärksamhetsproblematik så är det viktigt att text och uppbyggnad den och av bloggen är enkel. Därför har jag valt att vara enkel i mitt språk, inte göra allt för långa inlägg och hålla mig till ämnet.
Själv står jag under medicinering.
Jag har en önskan om att nå ut till så många som möjligt, om en person upplever ensamheten som mindre påtaglig genom igenkänning från nått jag skriver så har jag lyckats. Men desto fler desto bättre.
Att dela erfarenheter med varandra är en viktig del i utveckling. En väldigt ensam människa som ironiskt nog uppskattar att vara social över allt annat. Jag är varken en ensamvarg eller eremit men däremot lever jag mycket riktigt som en. Mycker förtryckt av depression, något jag håller på och kämpar emot och vinner över trots att jag inte kommer längre i jakten. Allt som händer får en att kännas sig värdelös, liten, obetydligt och omöjlig, så om någon kan bevisa motsatsen skulle det vara fantastiskt. Men det kommer väl aldrig att hända? Har insett både ett och annat. Många finns INTE för mig, Jag saknar en vän som kan ställa upp för mig och lungnar mig och tröstar mig. De tröstar, lugnar mig och förstår. De kommer med de allra klokaste orden som endast en vän kan säga och det gör mitt hjärta blödigt. Hör gärna av er med synpumkter m.m Hoppas på svar! Har det så gott!

Måmga vänliga hälsningar från Mia

Min bloggadress: http://miamiamia.bloggplatsen.se/ och E-mail: mia2@home.se

http://miamiamia.bloggplatsen.se/

kajsaosterman

22 juli 2014 09:10

Jo förstår att du säkerligen är nöjd med din operation. Men jag ska klara mig utan efter som jag varken vill eller har råd till det.
Hade jag velat hade jag kunnat få en operation men för att få upp min självkänsla och bevisa för dom som inte tror på mig så tar jag den långa vägen. :)

 
Annie

Annie

21 juli 2014 21:59

Grym du är, verkligen :-)
Ibland ser man inte framstegen lika mycket själv, men du gör dem! :-)
Du har ju gått ner mycket i vikt. Det kräver vilja och motivation och det har du ;-)
Kämpa på ;-)

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

kajsaosterman

22 juli 2014 09:02

Tack de värmer att höra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsaosterman - 28 januari 2023 11:33

Jag har numera två bloggar, mer för att känner att jag inte vill blanda ihop utbildning med privatl iv, utan den bloggen som jag har på blogg.se ska vara med i utbildnings syfte. Och den här bloggen kommer vara mer inpå livet. Måste verkligen börja s...

Av kajsaosterman - 6 maj 2021 19:25

   Nu är Kassiiie tillbaka i rutan igen, det är väl härligt eller vad säger ni? Ja jag vet det har vart tyst från mig ett sju jädrans tag nu, men ni vet livet det fortsätter ju att glida på även fast en blogg står still. Som jag skrev i de tidiga...

Av kajsaosterman - 29 april 2020 08:17


?Missa inte detta fantastiska vår erbjudandet på våra produkter. ? ? Beställning: ?3-pack och få en valfri produkt. ?6-pack få två stycken valfria produkter. ?16-pack få fyra stycken valfria produkter. ?36-pack få sex stycken valfri...

Av kajsaosterman - 16 april 2020 14:37

VILL du äntligen investera i något som faktiskt fungerar :) då har du kommit helt rätt:) Dessa produkter är inga måltidsersättningar utan kost tillskott du tar innan och med måltid:) Kontakta mig på Facebook eller skriv till min mail som ...

Av kajsaosterman - 7 april 2020 08:26

Mitt kaffe kan: ?Krossa dina cravings ?Minskar din aptit ?Ökar din energi ?Förändrar fett till energi ?Hjälper till att reglera blodsocker ?Förbättrar humör och fokus ?Ökar cirkulation och syreavgivning Finns även i juice som smak...

Presentation


Här får ni läsa om en importerad Nyköpings bo som bosatt sig i Småland!

Sambo och familj med Company.
=)

Leta här

välj ditt språk

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vilken muskelgrupp tycker du bäst om att träna?
 Mage
 Ben
 Biceps
 rygg
 Rumpa

Länkar

Arkiv

kontrollstatus

Skicka din fråga här

1 besvarad fråga

år


Ovido - Quiz & Flashcards