kassiiie

Direktlänk till inlägg 19 mars 2018

Att omvandla dålig energi till positiv motivation

Av kajsaosterman - 19 mars 2018 07:16

 

Jag har tänkt på vad jag ska skriva i några dagar nu, och det har gått fram och tillbaka.

Men hur jag en skriver så kommer det vara någon som kolla snett åt mitt håll så jag kommer vara ärlig i det mesta jag tycker och skriver angående detta.


Jag blir inte impad av att folk skryter om saker, jag blir mer förbannad. Jag är jätte glad att vänner till mig får jobb och det går bra för dom. Ingen är mer glad en jag för jag kan ju glädjas åt andra när det går bra för dom.

Jag är inte omtyckt av alla här uppe, det är för att jag har vart ärlig och rak. Enda sen jag kom in i min sambos släkt har jag varit "the black sheep" har aldrig blivit accepterad, bara för stunden tills någon har satt sig på tvären eller inte tyckt som mig så har de skapat en höna av en fjäder.


Vet ni hur på frestande det är? Nej det vet ni inte för ni har inte suttit i min sits. 

Ja menar varje gång man är på en släkt träff på min sambos sida så är det ofta att ingen hälsar på mig, det är stelt , man får onda blickar från håll, ingen pratar med en " vad gör hon här" ect ect. 


Vet ni hur irreterande det är? När man har ställt upp för de flesta av dom?! 

Jag har lånat ut pengar till min sambos syster ett fler tal gånger,varje helg på 2 månader...

jag och min sambo har lånat ut så en syster dotter till han inte skulle komma på kronofogden, öppnat upp vårt hem, bjudit ett antal gånger på mat och annat ect ect. 

Skyddat och ställt upp för många men i slut ändan så står man alltid själv mot alla ändå. 

vi har ställt upp till max.. 

Och vad får man nu av detta?

Jo skit. Jag är den som är mest hatad av allt i denna släkt..


Men sen att en i släkten har sambo som kapar folks facebooks konton, 

skriver i andras namn på facebook till andra tjejer och till och med 

skriver och visar sexuella bilder till andra i samma släkt. Pluss att han blir dömd för det och blir satt i rättegång! Nej de ska tystas ner och inte pratas om? Han ska bli accepterad?! 


Förstår ni mig här? Jag har hjälpt så jävla mycket och jag får så jävla mycket skit! Vad jag en gör! 

Men han blir accepterad?



 



Så hur får jag ordning på detta, hur klarar jag att leva i allt detta. För det är alltid något runt om mig och det har jag vant mig vid. Är det inte släkten så är det vänner eller så är det något annat.

Det är inte så lätt att inte bry sig alla gånger, för varje dag är det något nytt...  Jag tar ingen skit längre, jag är trött på det. Därför kallar folk mig för "drama Queen" .. För jag står upp för mig själv så är jag den som är den dåliga i allt, men dom som ljuger för att de inte vågar stå upp för sig, de är de bättre? Konstigt tänk enligt mig.


Jag har börjat med att bara tänka på min familj, vad som är viktigast för dom och hur vi har det. Inte ta alla andra först för att de tycker det.

Jag har börjat ta all dålig energi att göra till något bra, omvandla allt till bra posetiva energi. Men det är ett recept man måste lära sig av för det går inte bara att göra. Det tar tid och lärdom.


 

Jag vet att jag kan så mycket om jag bara lägger manken i. Jag vet att jag inte har något att förlora.

Jag är envis och stark och det kan ingen ta ifrån mig. 

Att låta den som vill vara störst, bäst , vackrast och synas och höras, låt personerna som vill de få vara det. Jag trivs inte med att vara en sån person.  Logiskt sätt är jag rätt så stor i omkrets och vad är bäst igenkligen? Bäst är ungefär som man beskriver " att man är normal" och vad är då normal? Finns ingen som är normal. Vackrast då? Det är alla på sitt sätt. 


Jag vet att det kommer gå bra för mig tids nog, att jag kommer lyckas med det som folk säger att jag aldrig kommer att nå. För det är att peppa mig men de tror att de kränker mig. Det gör dom logiskt sätt. Det är som dom som tror att de kan tala över mig dvs köra över mig och sen komma undan med det.


Jag väljer att låta bli att bry mig och fokusera på mig och mina barn och sambo och resten av familjen. 

Fokus på det som är viktigt.


  

Nu ska jag äta en god ikke perfekt  frukost med mina barn och sen blir det att ringa lite samtal. Man vet aldrig vad dagen slutar med. 


Ciao

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsaosterman - 28 januari 2023 11:33

Jag har numera två bloggar, mer för att känner att jag inte vill blanda ihop utbildning med privatl iv, utan den bloggen som jag har på blogg.se ska vara med i utbildnings syfte. Och den här bloggen kommer vara mer inpå livet. Måste verkligen börja s...

Av kajsaosterman - 6 maj 2021 19:25

   Nu är Kassiiie tillbaka i rutan igen, det är väl härligt eller vad säger ni? Ja jag vet det har vart tyst från mig ett sju jädrans tag nu, men ni vet livet det fortsätter ju att glida på även fast en blogg står still. Som jag skrev i de tidiga...

Av kajsaosterman - 29 april 2020 08:17


?Missa inte detta fantastiska vår erbjudandet på våra produkter. ? ? Beställning: ?3-pack och få en valfri produkt. ?6-pack få två stycken valfria produkter. ?16-pack få fyra stycken valfria produkter. ?36-pack få sex stycken valfri...

Av kajsaosterman - 16 april 2020 14:37

VILL du äntligen investera i något som faktiskt fungerar :) då har du kommit helt rätt:) Dessa produkter är inga måltidsersättningar utan kost tillskott du tar innan och med måltid:) Kontakta mig på Facebook eller skriv till min mail som ...

Av kajsaosterman - 7 april 2020 08:26

Mitt kaffe kan: ?Krossa dina cravings ?Minskar din aptit ?Ökar din energi ?Förändrar fett till energi ?Hjälper till att reglera blodsocker ?Förbättrar humör och fokus ?Ökar cirkulation och syreavgivning Finns även i juice som smak...

Presentation


Här får ni läsa om en importerad Nyköpings bo som bosatt sig i Småland!

Sambo och familj med Company.
=)

Leta här

välj ditt språk

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vilken muskelgrupp tycker du bäst om att träna?
 Mage
 Ben
 Biceps
 rygg
 Rumpa

Länkar

Arkiv

kontrollstatus

Skicka din fråga här

1 besvarad fråga

år


Ovido - Quiz & Flashcards